De scheepvaartfirma Aug. de Meijer in Terneuzen

door Dr. P.H.E.M. de Meijer

volgt

Aug. de Meyer & Zonen BV 100 jaar in de haven van Terneuzen 1879 - 1979

door H.A.M.A. de Meijer, bewerkt door mr. T.V.M. de Meijer

in bewerking

 

 

vlag 

 

Foto's betreffende Aug. de Meijer Zonen's en de haven van Terneuzen

Picture galleries concerning Aug. de Meyer Sons's and the port of Terneuzen

 

Brochure van de firma T.L.L. Nolson uit 1928Dit bedrijf was eigenaar van een veembedrijf aan de Noordelijke kanaalhaven in Terneuzen, later bekend als Scheldeveem. In de jaren 1960 nam Aug. de Meyer Zonen's dit veembedrijf over. De rederij van T.L.L. Nolson bestond toen niet meer.
 

Picture in the header slider of this page:

1. Reception on the occasion of the 75th birth year of the company on June, 12, 1954. From left to right: Hubert de Meijer, his father François, François' brother Henri and Henri's son Frits.

2. The Zevenaar dock in the 1970's with paper terminal, cranes and floating cranes for bulk cargo such as coal.

3. The 'Padua' of the Flying P-Line of the shipping company Laeisz in Hamburg, later know as the 'Kruzenshtern', before the docks of Aug. de Meyer in the late 1920's.

4. The new bulk terminal in the Zevenaar dock around 1990.

 

 

 

 

 

 

 

Het zegel dat Boudewijn de Meyere sinds 1342 gebruikte en dat staat afgebeeld op de omslag van het boek

Genealogie de Meijer 1262 - 1509 - 2017

door dr. Paul H.E.M. de Meijer.

Links naar andere De Meijer pagina's

en documenten:

De Familie De Meijer (korte inleiding)

De Meijer uit Zeveneken

Aug. de Meijer & Zonen BV

Biografieën De Meijer

x